Cykelture

fredag den 25. februar 2011

Dagens tanke - En eventyrlig weekend

Jeg har ganske enkelt ikke nogen tanker idag. Og ja, det passer jo ikke, men hvad jeg skal skrive her aner jeg ganske enkelt ikke. Jo, jeg har masser af ideer og projekter i støbeskeen, men skal vist bruge lidt tid på at skrive. 
En af mine projekter er en lidt længere artikelserie om kroppens opbygning. Jeg er blevet ret så overrasket over meget af det jeg har fundet ud af om kroppen. Hvor fantastisk den er skruet sammen. Hvor stærk den er på den ene side, når den får de rigtige input både fysisk og mentalt, men også hvor skrøbelig den er når den får de forkerte input. Men det har jeg så tænkt mig at skrive lidt om. 
Et andet projekt er tankens kraft. Tanker har jeg altid været dybt fascineret af. Specielt hvor de kommer fra og hvordan de opstår i vores bevidsthed. Nå, men her er det altså også stof til mange sider.
Og så fik jeg altså i tirsdags en ide om at skrive en bog. Bogens titel er bestemt og også forsidens udseende.  Muligvis kan jeg få en journalist til at hjælpe mig med bogen. Forstår ikke lige helt hvad det er der sker inde i mig. En god og levende fantasi har jeg altid haft og specielt da børnene var små, kom der mange eventyr til mig, som jeg så fortalte til børnene. Og så faldt de i dyb søvn. 
Men ok. Jeg må vel bare gå igang med at skrive. Og så er det jo heldigt for mig at jeg har en computer med internet og denne blog. Ja det vil jeg: Starter imorgen med at skrive. Nu vil jeg snart sove. 
Kan i ha en dejlig fantasifuld og eventyrlig weekend 

 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. faldt lige over din blog idag og kan godt lide din tanke om at skrue nd for stressen og leve mere enkelt.
    Håber at du kommer igang med at skrive - det er vigtigt at man følger sine drømme og ikke lader sig begrænse

    SvarSlet
  2. Hej Heidi

    Dejlig kommentar:-)

    Ja, jeg nyder at forsøge at leve enkelt. Og det går bedre og bedre efterhånden.

    Tror vi alle er "vanedyr" og at vi til dels er styret af den tid vi lever i. Og lige nu har vi vel sådan cirka i 10 år været igennem en meget materialistisk tid. Det er jo helt vild med alle de huse der er blevet bygget eks her i Viborg. Store huse med to garager. En bil til far, en lidt stor en og så en lille pigebil til mor. De to unger har deres eget kæmpeværelse med tv, computer, spillekonsoler og mobil og masser af mærketøj. Og så er der jo et kæmpe samtalekøkken med alverdens elektronik indbygget. Og det synes jeg altså er sjovt, for familien har jo næsten ikke tid til at tale sammen. De har jo alle travlt med deres gøremål.

    Men egentlig tror jeg bare det er den tid vil lever i der "dikterer" det. Tror måske ikke folk flest tænker så meget over det. Mon ikke bare de tænker, nå men det har vennerne jo, og så skal vi også ha det lige så. Jeg ved det ikke, men tror det.

    Hvad tænker du derom?

    Knus Knud

    SvarSlet