Cykelture

mandag den 20. december 2010

Julegodter

Ok dag idag på arbejde. Lidt travlt. Lærerne har købt en del materialer ind og det er forståeligt nok, da 2011 bliver et stramt år med alle de besparelser vi skal gennemføre pga den nye finanslov. Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår den regering vi har lige nu. De har givet ca. 100 milliarder i skattelettelser til dem der i forvejen har en god indtægt, hvilket vil sige personer med en indtægt på ca. 400.000 og derover svarende til ca. 1/3 af befolkningen. Resten og dvs. alm lønmodtagere, folkepensionister, personer på overførelsesindkomst har fået en lavere indtægt på grund af voldsomt stigende oliepriser, elpriser og divs. afgifter.

Søndersø - Viborg/Decenber 2010 Kl. 15.00

Nu er der så krise og derfor skal udgifterne i den offentlige kasse naturligvis reduceres som følge af direktiv fra EU, med det resultat at folkepensionisten der har brug for hjælp, får endnu mindre hjælp, folkeskoleklasserne bliver endnu større og her i Viborg vil det sige klasser over 28 elever. Sygehusene skal spare. Og jeg kunne blive ved. Altsammen pga af skattelettelser til dem der har hvad de skal bruge. Det er den omvendte Robin Hood effekt: Ta fra de fattige og giv til de rige. Nå, nok om det for nu.

Idag har jeg været nede i byen i Gry Helsekost. Jeg købte nogen Calcium/Magnesium/D-vitamin piller. Årsagen hertil er at jeg vågner om natten og skal en tur på det lille hus. Har så læst et sted at det kan skyldes mangel på Magnesium. D-vitamin mangel er meget udbredt, da der er alt for lidt sol her i Danmark og vi spiser generelt alt for lidt fisk. Egentlig burde vi spise fisk a ca. 150 gram to gange i ugen, men det er vist de færreste af os der gør det. Calcium er jo godt til knoglerne. Så nu får jeg: En multivitamintablet, ingefær, fiskeolie, Q10 og en Calcium/Magnesium/D-vitamintablet dagligt.  Jeg vil komme ind på de næste dage hvorfor jeg spiser de her kosttilskud. Mine julegodter.

Knud

3 kommentarer:

  1. Hej Knud
    Ja og hvorfor gør vi egentlig ikke det.. spiser fisk altså.Nogen mener at et halvt stk med markrel om dagen så skulle man være dakket ind..
    Jeg ELSKER laks med asparges. Så det vil jeg snart ha`. God aften
    Knus kis

    SvarSlet
  2. Hej kis

    Ja et halvt stykke med makrel er bare super. Og makrel smager jo bare fantastisk. Og den findes jo i mange variationer.

    Uhmmm.....laks med asparges det er bare godt.

    En nem ret er: Torsk eller du kan også bruge laks.

    Man tager en bradepande og hælder lidt solsikkeolie i og smører det ud. Lægger nogen frosne torske/laksestykker i. Så lægger man revne gulerødder i den ene ende, efterfulgt af snittede porer og tilsidst snittede hvidkål/rødkål. Stænk evt lidt hvidvin fra Alsace en Riesling er altid god henover, måske lidt fiskeboullion alt efter ens smag og så ind i en ovn ved 200 grader ca. i 20 minutter. Det er velsmagende, supernemt, og hurtigt. Så kan man jo nyde et enkelt glas Riesling til når man nu har fået åbnet og et dejligt glas koldt vand med et par isterninger. Om sommeren er en mild rose jo bare herlig med lidt is i til torsken.

    God appetit - Knus Knud

    SvarSlet
  3. Hej igen Knud :-)

    Mon man skulle et smut afsted efter Magnesium. Ved du, om man kan købe det alene? Jeg har nemlig en stor portion kalk+D vitamin i skabet allerede.

    Til den første del af dig indlæg vil jeg citere én af dem, jeg var indlagt med, der i sine tåger fik sagt disse kloge ord:

    Hvorfor skal det hele være så firkanten, når det hele alligevel bare kører rundt?

    Det spørgsmål ville jeg utroligt gerne stille den nuværende regering.

    Kram fra Trine

    SvarSlet