Cykelture

fredag den 7. januar 2011

Weekend

Endelig weekend. Den første uge efter en ferie er altid lidt sejg at komme igennem, synes jeg. Men heldigvis er temperaturen steget lidt, så dagene på arbejde er fløjet afsted. 
På mange måder har dette også været en spændende uge. Jeg er politisk interesseret og synes det har været dejlig at se hvordan Lars Løkke og & i den grad har kludret idet, med deres udspil om afskaffelse af efterlønnen. DF vil jo ikke være med og dermed har de ikke flertal, og så vil Lene Espersen jo gi skattelettelser for de 16 mia. der spares i efterlønsudbetalinger pr. år. Lars Løkke har ikke politisk tæft, det viser han gang på gang. Så hans eget parti har sat kursen mod afgrunden sammen med C der er meget tæt på at være under spærregrænsen. Herligt.
Som du sikkert har gættet er jeg ikke tilhænger af den nuværende regering. De har skabt et samfund med stor ulighed, ca. 200.000 danskere lever under fattigdomsgrænsen, det er svært at være af en anden hudfarve, børnene får ikke en ordentlig skolegang, mange elever i klassen, et  helt års skolegang er skåret væk, de ældre kan ikke blive ordentligt nurset og få gjort rent. Altsammen som et resultat af at gi skattelettelser til dem der i forvejen har rigeligt, middelklassen og de rige. 
Derfor la os atter få et samfund hvor vi kærer os om hinanden. Hvor alle kan få et måltid mad så de ikke skal gå sultne i seng. Hvor den nedslidte murer kan gå på efterløn. Hvor de unge kan få en ordentlig uddannelse og hvor de ældre kan blive ordentligt passet og få gjort rent. Vejen til dette er ved at stemme på Socialdemokraterne, SF eller Enhedslisten. Selv stemmer jeg på Socialdemokraterne. Hvad gør du?
 

 
 
 

1 kommentar:

  1. Helt enig.
    Mere kærlighed og tollerence.

    Som du ved, så er socialfobi meget normalt i den vestlige verden. En angst for hvad andre folk tænker om en. I Østen er den hyppigste angs en man kalder kyoso (mener jeg). Det er en angst for at træde andre over tærerne og tage andres ære fra dem.

    Det siger vist en del om det materielle egocentrerede samfund vi har bygget op.
    For hvad med de folk, der ikke har grundlaget for at være sin egen lykkes smed?

    En lille omvej for at sige, at min stemme veksler lidt vagt mellem socialdemokraterne og enhedslisten. Jeg har svært ved at tro på, at det nuværende A jkan gøre en stor forskel, og jeg har svært ved at stole på Villy efter SF har ændret sig så meget under ham. Enhedslisten er for mig uundværlige i folketinget, fordi de stiller alle de vigtige spørgsmål på samtlige humanistiske områder. Og endda også, når det kommer til dyrevelfærd og omsorg for vores natur.

    Men mon ikke kampen om et rødt parti ved magetn får mig til at stemme på Helle denne gang... Jeg tror det.

    -Trine

    SvarSlet